Redukce škodlivin v plynných emisích z motorů automobilů
Nejdůležitějším faktorem ovlivňujícím změny v požadavcích na kvalitu automobilových benzinů jsou rostoucí požadavky na ochranu životního prostředí. Zde má největší význam zavedení třícestných katalyzátorů výfukových plynů. Třícestné se jim říká proto, že mají tři funkce: oxidaci nespálených uhlovodíků na CO2 a H2O, oxidaci CO na CO2 a redukci NOx na N2.
Působení katalyzátorů lze zjednodušeně znázornit na následujících rovnicích:

Používání těchto trojcestných katalyzátorů však vyžaduje automobilový benzin neobsahující žádné olovo, protože to působí jako katalytický jed a spolehlivě vyřadí katalyzátor z funkce. Automobilista se pak při technické prohlídce a při kontrolním měření kvality výfukových plynů může divit, proč jeho motor nesplňuje požadované hodnoty emisí.
Se svými požadavky přicházejí také konstruktéři motorů. Výbor ”World-wide Fuel Charter” sdružující ACEA (European Automobile Manufacturers Assotiation), Alliance (Alliance of Automobile Manufactures), EMA (Engine Manufacturers Assotiation) a JAMA (Japan Automobile Manufacturers Assotiation) vydal v roce 2006 nové vydání svých požadavků na budoucí paliva. Jsou zde uváděny 4 stupně požadavků od nejmírnějších po nejpřísnější v závislosti na emisních limitech, které mají být plněny.